Man overlijdt na vergiftiging in restaurant, zeven gewonden | Buytenland

Man overlijdt na vergiftiging in restaurant, zeven gewonden |  Buytenland

De acht vrienden, allemaal tussen 33 en 52 jaar oud, waren zondagavond naar het Italiaans restaurant La Vita in Weiden getrokken om daar te kijken naar het RTL-programma Take me outwaarin een van hen die avond te zien was, meldt onder meer het Duitse Bild.

De gasten zouden een fles drank hebben gedeeld en kort daarna allemaal vergiftigingssymptomen hebben vertoond. Toen de politie en hulpverleners arriveerden in het restaurant lag een deel van de gasten op de grond. Enkelen van hen hadden schuim op de mond. Ze werden naar het ziekenhuis gebracht, waar de 52-jarige man overleed. Geen van de anderen is in levensgevaar.

Het is voor de politie duidelijk dat de fles drank vergiftigd was. Waarmee, is nog niet bekendgemaakt. Ook is onduidelijk hoe de fles vergiftigd kon zijn. Volgens getuigen was de fles nog dicht en werd deze pas aan tafel geopend.

Vanwege het lopende onderzoek wil de politie nog niet zeggen wat voor soort drank er in de fles zat. Volgens Duitse media zou het om een ​​fles champagne gaan. Wel zei de politie tegen de omroep Bayerischer Rundfunk (BR) dat ze vermoedt dat er sprake is van dood door schuld, als gevolg van nalatigheid. Van opzet lijkt geen sprake. De politie speurt daarom niet naar een specifieke verdachte. Wel is zij op zoek naar getuigen die hebben gezien wat er zich in het restaurant afspeelde rond het moment van de vergiftiging.

Leave a Reply

Your email address will not be published.